Tampere University of Technology

TUTCRIS Research Portal

Professional diploma for the future

Research output: Book/ReportCommissioned reportProfessional

Standard

Professional diploma for the future. / TekTäk -hanke.

Tampereen teknillinen yliopisto, 2012. 37 p.

Research output: Book/ReportCommissioned reportProfessional

Harvard

TekTäk -hanke 2012, Professional diploma for the future. Tampereen teknillinen yliopisto.

APA

TekTäk -hanke (2012). Professional diploma for the future. Tampereen teknillinen yliopisto.

Vancouver

TekTäk -hanke. Professional diploma for the future. Tampereen teknillinen yliopisto, 2012. 37 p.

Author

TekTäk -hanke. / Professional diploma for the future. Tampereen teknillinen yliopisto, 2012. 37 p.

Bibtex - Download

@book{2d8e2310a2244957994c3a0b5559766f,
title = "Professional diploma for the future",
abstract = "T{\"a}m{\"a} on Tekniikan alan yliopistollisen erityisosaamisen tarpeet, kysynt{\"a} ja osaamisen kehitt{\"a}misen mallintaminen–hankkeen (TekT{\"a}k-hanke) loppuraportti. Opetus- ja kulttuuriministeri{\"o}n rahoittaman ty{\"o}n tavoitteena on ollut kartoittaa erityisosaamisen tarpeita ja kysynt{\"a}{\"a} tekniikan alalla. Lis{\"a}ksi tavoitteena oli rakentaa tekniikan alalle sopivia t{\"a}ydennyskoulutusmalleja erityisosaamisen kehitt{\"a}miseksi.Hankkeeseen ovat aktiivisesti osallistuneet Tampereen teknillinen yliopisto, Aalto-yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Oulun yliopisto, {\AA}bo Akademi, Vaasan yliopisto, Tekniikan akateemiset TEK sek{\"a} Teknologiateollisuus ry. Tampereen teknillisen yliopiston t{\"a}ydennyskoulutuskeskus Edutech toimi hankkeen koordinoijana. Hankeen tavoitteet ja ty{\"o}skentelytapa on esitelty tarkemmin liitteess{\"a} 1. Liite 2 sis{\"a}lt{\"a}{\"a} raportissa k{\"a}ytettyjen k{\"a}sitteiden m{\"a}{\"a}rittely{\"a}.Loppuraportti on johtop{\"a}{\"a}t{\"o}skoonti v{\"a}liraporttien tuloksista, jotka ovat toimitettu OKM:lle 31.5.2011 ja 19.1.2012. V{\"a}liraporteissa raportoitiin tulokset erityisosaamisen tarpeesta ja kysynn{\"a}st{\"a} sek{\"a} kannanotot oppisopimustyyppiseen koulutukseen. Loppuraportissa keskityt{\"a}{\"a}n ensisijaisesti yliopistollisen erityisosaamisen kehitt{\"a}miseen.Hankehaun aikoihin kehitt{\"a}misen kohteena olevasta korkea-asteen erityisosaamisesta k{\"a}ytettiin yleisesti termi{\"a} erityisp{\"a}tevyys. Sittemmin alettiin opetus- ja kulttuuriministeri{\"o}n (OKM) johdolla puhua laajoista osaamiskokonaisuuksista. Jotta laaja yliopistollinen osaamiskokonaisuus erottautuisi muista pitk{\"a}kestoisista t{\"a}ydennyskoulutusohjelmista, kutsumme sit{\"a} jatkossa Professional Diplomaksi.Professional Diploma -br{\"a}ndin lanseeraaminen on yksi t{\"a}m{\"a}n raportin p{\"a}{\"a}tavoitteista.",
author = "{TekT{\"a}k -hanke}",
year = "2012",
month = "11",
language = "Suomi",
isbn = "978-952-15-2976-4",
publisher = "Tampereen teknillinen yliopisto",

}

RIS (suitable for import to EndNote) - Download

TY - BOOK

T1 - Professional diploma for the future

AU - TekTäk -hanke

PY - 2012/11

Y1 - 2012/11

N2 - Tämä on Tekniikan alan yliopistollisen erityisosaamisen tarpeet, kysyntä ja osaamisen kehittämisen mallintaminen–hankkeen (TekTäk-hanke) loppuraportti. Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittaman työn tavoitteena on ollut kartoittaa erityisosaamisen tarpeita ja kysyntää tekniikan alalla. Lisäksi tavoitteena oli rakentaa tekniikan alalle sopivia täydennyskoulutusmalleja erityisosaamisen kehittämiseksi.Hankkeeseen ovat aktiivisesti osallistuneet Tampereen teknillinen yliopisto, Aalto-yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Oulun yliopisto, Åbo Akademi, Vaasan yliopisto, Tekniikan akateemiset TEK sekä Teknologiateollisuus ry. Tampereen teknillisen yliopiston täydennyskoulutuskeskus Edutech toimi hankkeen koordinoijana. Hankeen tavoitteet ja työskentelytapa on esitelty tarkemmin liitteessä 1. Liite 2 sisältää raportissa käytettyjen käsitteiden määrittelyä.Loppuraportti on johtopäätöskoonti väliraporttien tuloksista, jotka ovat toimitettu OKM:lle 31.5.2011 ja 19.1.2012. Väliraporteissa raportoitiin tulokset erityisosaamisen tarpeesta ja kysynnästä sekä kannanotot oppisopimustyyppiseen koulutukseen. Loppuraportissa keskitytään ensisijaisesti yliopistollisen erityisosaamisen kehittämiseen.Hankehaun aikoihin kehittämisen kohteena olevasta korkea-asteen erityisosaamisesta käytettiin yleisesti termiä erityispätevyys. Sittemmin alettiin opetus- ja kulttuuriministeriön (OKM) johdolla puhua laajoista osaamiskokonaisuuksista. Jotta laaja yliopistollinen osaamiskokonaisuus erottautuisi muista pitkäkestoisista täydennyskoulutusohjelmista, kutsumme sitä jatkossa Professional Diplomaksi.Professional Diploma -brändin lanseeraaminen on yksi tämän raportin päätavoitteista.

AB - Tämä on Tekniikan alan yliopistollisen erityisosaamisen tarpeet, kysyntä ja osaamisen kehittämisen mallintaminen–hankkeen (TekTäk-hanke) loppuraportti. Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittaman työn tavoitteena on ollut kartoittaa erityisosaamisen tarpeita ja kysyntää tekniikan alalla. Lisäksi tavoitteena oli rakentaa tekniikan alalle sopivia täydennyskoulutusmalleja erityisosaamisen kehittämiseksi.Hankkeeseen ovat aktiivisesti osallistuneet Tampereen teknillinen yliopisto, Aalto-yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Oulun yliopisto, Åbo Akademi, Vaasan yliopisto, Tekniikan akateemiset TEK sekä Teknologiateollisuus ry. Tampereen teknillisen yliopiston täydennyskoulutuskeskus Edutech toimi hankkeen koordinoijana. Hankeen tavoitteet ja työskentelytapa on esitelty tarkemmin liitteessä 1. Liite 2 sisältää raportissa käytettyjen käsitteiden määrittelyä.Loppuraportti on johtopäätöskoonti väliraporttien tuloksista, jotka ovat toimitettu OKM:lle 31.5.2011 ja 19.1.2012. Väliraporteissa raportoitiin tulokset erityisosaamisen tarpeesta ja kysynnästä sekä kannanotot oppisopimustyyppiseen koulutukseen. Loppuraportissa keskitytään ensisijaisesti yliopistollisen erityisosaamisen kehittämiseen.Hankehaun aikoihin kehittämisen kohteena olevasta korkea-asteen erityisosaamisesta käytettiin yleisesti termiä erityispätevyys. Sittemmin alettiin opetus- ja kulttuuriministeriön (OKM) johdolla puhua laajoista osaamiskokonaisuuksista. Jotta laaja yliopistollinen osaamiskokonaisuus erottautuisi muista pitkäkestoisista täydennyskoulutusohjelmista, kutsumme sitä jatkossa Professional Diplomaksi.Professional Diploma -brändin lanseeraaminen on yksi tämän raportin päätavoitteista.

M3 - Commissioned report

SN - 978-952-15-2976-4

BT - Professional diploma for the future

PB - Tampereen teknillinen yliopisto

ER -