Tampere University of Technology

TUTCRIS Research Portal

Projektityöskentely matematiikan opiskelussa yläkoululaisten ja heidän opettajiensa kokemana

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Details

Original languageFinnish
Title of host publication2017: Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016
Publication statusPublished - 31 Oct 2017
Publication typeA4 Article in a conference publication
EventAnnual FMSERA Symposium -
Duration: 1 Jan 2000 → …

Publication series

NameProceedings of the FMSERA annual symposium
PublisherFinnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA)
ISSN (Electronic)2489-4583

Conference

ConferenceAnnual FMSERA Symposium
Period1/01/00 → …

Abstract

Projektioppiminen on ongelmakeskeinen menetelmä, jossa tavoitteena on oppiaineen sisältöjen syvällisen ymmärryksen lisäksi työelämätaitojen harjoittelu. Opetus pyrkii yhdistämään opiskeltavan aineen oppilaiden jokapäiväiseen elämään tai tulevaan työelämään. Tässä tutkimuksessa tarkastelemme oppilaiden (N = 201) ja opettajien (N = 10) kokemuksia projektityöskentelystä yläkoulun matematiikan tunneilla. Projektit tukivat oppilaiden ymmärrystä siitä, missä matematiikkaa tarvitaan koulun ulkopuolella ja motivoivat erityisesti poikia matematiikan opiskeluun.

Publication forum classification

Field of science, Statistics Finland

Downloads statistics

No data available