Sosiaalisen median hyödyntäminen konepajateollisuusyritysten viestinnässä ja erityisesti asiakasarvon viestimisessä
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › Scientific › peer-review
Standard
Sosiaalisen median hyödyntäminen konepajateollisuusyritysten viestinnässä ja erityisesti asiakasarvon viestimisessä. / Aarikka-Stenroos, Leena; Pirhonen, Ville; Martinsuo, Miia.
Teollinen internet uudistaa palveluliiketoimintaa ja kunnossapitoa. ed. / Miia Martinsuo; Timo Kärri. Kunnossapitoyhdistys ProMaint, 2017. p. 64-84.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › Scientific › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex - Download
}
RIS (suitable for import to EndNote) - Download
TY - CHAP
T1 - Sosiaalisen median hyödyntäminen konepajateollisuusyritysten viestinnässä ja erityisesti asiakasarvon viestimisessä
AU - Aarikka-Stenroos, Leena
AU - Pirhonen, Ville
AU - Martinsuo, Miia
PY - 2017/2
Y1 - 2017/2
N2 - Konepajateollisuusyritykset etsivät uutta liiketoimintaa ja liiketoiminnan tuloksellisuutta tuottamalla asiakasarvoa palveluilla ja kokonaisratkaisuilla. Jotta teollisuusyritykset saavuttaisivat uusia markkinoita tai parempaa markkinaosuutta, ne tarvitsevat uudenlaisia menetelmiä viestintäänsä ja erityisesti asiakasarvosta viestimiseen. Nykyaikaiset viestintäteknologiat mahdollistavat sosiaalisen median hyödyntämisen myös teollisessa liiketoiminnassa. Sosiaalisen median hyödyntämisestä nimenomaan teollisuusyritysten asiakasarvosta viestimisen alueella on kuitenkin niukasti tutkimusta.. Tässä artikkelissa tarkastellaan suomalaisomisteisten konepajateollisuusyritysten aktiivisuutta sekä viestintäsisältöjä ja -tehtäviä sosiaalisessa mediassa, erityisesti asiakasarvon markkinointiviestinnässä. Tulokset näyttävät, että sosiaalisen median käyttö kohdeyrityksissä on päivittäistä, asiakeskeistä, monisisältöistä ja monikanavaista. Asiakasarvoviestintä keskittyy asiakasreferensseihin, merkittäviin tilauksiin sekä tuote- ja palveluinformaatioon. Yritysten ja eri sosiaalisen median kanavien välillä havaitaan merkittäviä eroja sisällöntuotannon aktiivisuudessa ja viestintätehtävissä. Tulosten perusteella yritysten kannattaa luoda sosiaalisen median kokonaisvaltainen hyödyntämissuunnitelma, suuntautua asiakasarvoviestintään, osallistaa sosiaalisen median yhteisöä kehitystoimintaan sekä hyödyntää myös visuaalisia medioita viestinnässään.
AB - Konepajateollisuusyritykset etsivät uutta liiketoimintaa ja liiketoiminnan tuloksellisuutta tuottamalla asiakasarvoa palveluilla ja kokonaisratkaisuilla. Jotta teollisuusyritykset saavuttaisivat uusia markkinoita tai parempaa markkinaosuutta, ne tarvitsevat uudenlaisia menetelmiä viestintäänsä ja erityisesti asiakasarvosta viestimiseen. Nykyaikaiset viestintäteknologiat mahdollistavat sosiaalisen median hyödyntämisen myös teollisessa liiketoiminnassa. Sosiaalisen median hyödyntämisestä nimenomaan teollisuusyritysten asiakasarvosta viestimisen alueella on kuitenkin niukasti tutkimusta.. Tässä artikkelissa tarkastellaan suomalaisomisteisten konepajateollisuusyritysten aktiivisuutta sekä viestintäsisältöjä ja -tehtäviä sosiaalisessa mediassa, erityisesti asiakasarvon markkinointiviestinnässä. Tulokset näyttävät, että sosiaalisen median käyttö kohdeyrityksissä on päivittäistä, asiakeskeistä, monisisältöistä ja monikanavaista. Asiakasarvoviestintä keskittyy asiakasreferensseihin, merkittäviin tilauksiin sekä tuote- ja palveluinformaatioon. Yritysten ja eri sosiaalisen median kanavien välillä havaitaan merkittäviä eroja sisällöntuotannon aktiivisuudessa ja viestintätehtävissä. Tulosten perusteella yritysten kannattaa luoda sosiaalisen median kokonaisvaltainen hyödyntämissuunnitelma, suuntautua asiakasarvoviestintään, osallistaa sosiaalisen median yhteisöä kehitystoimintaan sekä hyödyntää myös visuaalisia medioita viestinnässään.
M3 - Chapter
SN - 978-952-68687-0-7
SP - 64
EP - 84
BT - Teollinen internet uudistaa palveluliiketoimintaa ja kunnossapitoa
A2 - Martinsuo, Miia
A2 - Kärri, Timo
PB - Kunnossapitoyhdistys ProMaint
ER -