TUTCRIS - Tampereen teknillinen yliopisto

TUTCRIS

Facebook drives behavior of passive households in stock markets

Tutkimustuotosvertaisarvioitu

Yksityiskohdat

AlkuperäiskieliEnglanti
Sivumäärä11
JulkaisuFinance Research Letters
Vuosikerta27
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - joulukuuta 2018
OKM-julkaisutyyppiA1 Alkuperäisartikkeli

Tiivistelmä

Recent studies using data on social media and stock markets have mainly focused on predicting stock returns. Instead of predicting stock price movements, we examine the relation between Facebook data and investors’ decision making in stock markets with a unique data on investors’ transactions on Nokia. We find that the decisions to buy versus sell are associated with Facebook data especially for passive households and also for nonprofit organizations. At the same time, it seems that more sophisticated investors—financial and insurance institutions—are behaving independently from Facebook activities.

Tutkimusalat

Julkaisufoorumi-taso

Tilastokeskuksen tieteenalat

Latausten tilastot

Ei tietoja saatavilla