TUTCRIS - Tampereen teknillinen yliopisto

TUTCRIS

Projektimestarit 2015: Esseekokoelma 3

Tutkimustuotos

Standard

Projektimestarit 2015 : Esseekokoelma 3. / Aramo-Immonen, Heli (Toimittaja); Palmroth, Tanja (Toimittaja).

Tampereen teknillinen yliopisto, Porin laitos, 2015. 116 s.

Tutkimustuotos

Harvard

Aramo-Immonen, H & Palmroth, T (toim) 2015, Projektimestarit 2015: Esseekokoelma 3. Tampereen teknillinen yliopisto, Porin laitos.

APA

Aramo-Immonen, H., & Palmroth, T. (Toimittajat) (2015). Projektimestarit 2015: Esseekokoelma 3. Tampereen teknillinen yliopisto, Porin laitos.

Vancouver

Aramo-Immonen H, (ed.), Palmroth T, (ed.). Projektimestarit 2015: Esseekokoelma 3. Tampereen teknillinen yliopisto, Porin laitos, 2015. 116 s.

Author

Aramo-Immonen, Heli (Toimittaja) ; Palmroth, Tanja (Toimittaja). / Projektimestarit 2015 : Esseekokoelma 3. Tampereen teknillinen yliopisto, Porin laitos, 2015. 116 Sivumäärä

Bibtex - Lataa

@book{b03f1d354bb848d394285d329301d1e8,
title = "Projektimestarit 2015: Esseekokoelma 3",
abstract = "T{\"a}m{\"a} esseekokoelma on sarjan kolmas ja aiheena on projektiliiketoiminta ja siihen liittyv{\"a}t aiheet. Aikaisemmat esseekokoelmat vuosilta 2013 ja 2014 l{\"o}ytyv{\"a}t verkosta. Idea esseekokoelman toimittamiseen on syntynyt siit{\"a} innostuksesta ja antaumuksesta, jolla opiskelijat ovat aiheeseen joka vuosi suhtautuneet. Kirjoitukset ovat Tampereen teknillisen yliopiston Porin laitoksen Johtamisen ja tietotekniikan maisteriohjelman projektiliiketoimintakurssille 2015 osallistuneiden opiskelijoiden tuottamia. T{\"a}m{\"a} kurssi on toteutettu Porin yliopistokeskuksessa, joka on monitieteinen yhteis{\"o}. Kurssille osallistuneet kauppatieteen ja tekniikan opiskelijat ovat muodostaneet monialaisia asiantuntijaryhmi{\"a}. Lukija voikin itse todeta, miten monipuolisia esseet ovat. Koska kyseess{\"a} ovat p{\"a}{\"a}osin maisteriohjelman opiskelijat, on joukossa monia ty{\"o}el{\"a}m{\"a}ss{\"a} projektiteht{\"a}viin kouliintuneitaammattilaisia. T{\"a}m{\"a} n{\"a}kyykin esseiden reflektiivisyydess{\"a} ja aiheiden k{\"a}sittelyn mielekkyydess{\"a} ty{\"o}el{\"a}m{\"a}n n{\"a}k{\"o}kulmasta.Miten esseet syntyv{\"a}t? Menetelm{\"a}n{\"a} on k{\"a}ytetty aiheiden yhteiskehittely{\"a} kurssin aikana. Opiskelijat ovat ty{\"o}st{\"a}neet aihetta pienryhmiss{\"a}. Aiheeseen liittyvi{\"a} artikkeleita ja linkkej{\"a} on pohdittu ja aihetta analysoitu usean viikon ajan. Opettaja on my{\"o}s voinut osallistua kehittelyyn ja antaa vinkkej{\"a} ty{\"o}skentelyn edetess{\"a}. Kurssin p{\"a}{\"a}tteeksi jokainen ryhm{\"a} tuotti valitsemastaan aiheesta esseen, jonka lukija l{\"o}yt{\"a}{\"a} t{\"a}st{\"a} Projektimestarit koosteesta.Miksi kirjoitukset ovat suomenkielisi{\"a}? Suurin osa yliopiston kurssimateriaaleista on englanninkielist{\"a}. Pedagogisesta n{\"a}k{\"o}kulmasta k{\"a}sitteet ja aineisto eiv{\"a}t avaudu opiskelijalle ilman analyyttist{\"a} keskustelua. Englanninkielisest{\"a} l{\"a}hdeaineistosta omalle {\"a}idinkielelle muokattu synteesi aihepiirist{\"a} auttaa omaksumaan ja syv{\"a}llisesti ymm{\"a}rt{\"a}m{\"a}{\"a}n aihetta.Opiskelijoiden yhteisell{\"a} suostumuksella esseet koottiin yksiin kansiin. T{\"a}t{\"a} e-kirjaa voidaan hy{\"o}dynt{\"a}{\"a} tulevien kurssien oppimateriaalina. Esseekokoelma muodostaa tekij{\"o}illeen mielekk{\"a}{\"a}n tietopaketin kurssin sis{\"a}ll{\"o}st{\"a} ja tekij{\"a}t voivat viitata t{\"a}h{\"a}n kokoelmaan tulevissa opinn{\"a}ytet{\"o}iss{\"a}{\"a}n.",
editor = "Heli Aramo-Immonen and Tanja Palmroth",
note = "pdf ok 11.1.2016 KK",
year = "2015",
language = "Suomi",
publisher = "Tampereen teknillinen yliopisto, Porin laitos",

}

RIS (suitable for import to EndNote) - Lataa

TY - BOOK

T1 - Projektimestarit 2015

T2 - Esseekokoelma 3

A2 - Aramo-Immonen, Heli

A2 - Palmroth, Tanja

N1 - pdf ok 11.1.2016 KK

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Tämä esseekokoelma on sarjan kolmas ja aiheena on projektiliiketoiminta ja siihen liittyvät aiheet. Aikaisemmat esseekokoelmat vuosilta 2013 ja 2014 löytyvät verkosta. Idea esseekokoelman toimittamiseen on syntynyt siitä innostuksesta ja antaumuksesta, jolla opiskelijat ovat aiheeseen joka vuosi suhtautuneet. Kirjoitukset ovat Tampereen teknillisen yliopiston Porin laitoksen Johtamisen ja tietotekniikan maisteriohjelman projektiliiketoimintakurssille 2015 osallistuneiden opiskelijoiden tuottamia. Tämä kurssi on toteutettu Porin yliopistokeskuksessa, joka on monitieteinen yhteisö. Kurssille osallistuneet kauppatieteen ja tekniikan opiskelijat ovat muodostaneet monialaisia asiantuntijaryhmiä. Lukija voikin itse todeta, miten monipuolisia esseet ovat. Koska kyseessä ovat pääosin maisteriohjelman opiskelijat, on joukossa monia työelämässä projektitehtäviin kouliintuneitaammattilaisia. Tämä näkyykin esseiden reflektiivisyydessä ja aiheiden käsittelyn mielekkyydessä työelämän näkökulmasta.Miten esseet syntyvät? Menetelmänä on käytetty aiheiden yhteiskehittelyä kurssin aikana. Opiskelijat ovat työstäneet aihetta pienryhmissä. Aiheeseen liittyviä artikkeleita ja linkkejä on pohdittu ja aihetta analysoitu usean viikon ajan. Opettaja on myös voinut osallistua kehittelyyn ja antaa vinkkejä työskentelyn edetessä. Kurssin päätteeksi jokainen ryhmä tuotti valitsemastaan aiheesta esseen, jonka lukija löytää tästä Projektimestarit koosteesta.Miksi kirjoitukset ovat suomenkielisiä? Suurin osa yliopiston kurssimateriaaleista on englanninkielistä. Pedagogisesta näkökulmasta käsitteet ja aineisto eivät avaudu opiskelijalle ilman analyyttistä keskustelua. Englanninkielisestä lähdeaineistosta omalle äidinkielelle muokattu synteesi aihepiiristä auttaa omaksumaan ja syvällisesti ymmärtämään aihetta.Opiskelijoiden yhteisellä suostumuksella esseet koottiin yksiin kansiin. Tätä e-kirjaa voidaan hyödyntää tulevien kurssien oppimateriaalina. Esseekokoelma muodostaa tekijöilleen mielekkään tietopaketin kurssin sisällöstä ja tekijät voivat viitata tähän kokoelmaan tulevissa opinnäytetöissään.

AB - Tämä esseekokoelma on sarjan kolmas ja aiheena on projektiliiketoiminta ja siihen liittyvät aiheet. Aikaisemmat esseekokoelmat vuosilta 2013 ja 2014 löytyvät verkosta. Idea esseekokoelman toimittamiseen on syntynyt siitä innostuksesta ja antaumuksesta, jolla opiskelijat ovat aiheeseen joka vuosi suhtautuneet. Kirjoitukset ovat Tampereen teknillisen yliopiston Porin laitoksen Johtamisen ja tietotekniikan maisteriohjelman projektiliiketoimintakurssille 2015 osallistuneiden opiskelijoiden tuottamia. Tämä kurssi on toteutettu Porin yliopistokeskuksessa, joka on monitieteinen yhteisö. Kurssille osallistuneet kauppatieteen ja tekniikan opiskelijat ovat muodostaneet monialaisia asiantuntijaryhmiä. Lukija voikin itse todeta, miten monipuolisia esseet ovat. Koska kyseessä ovat pääosin maisteriohjelman opiskelijat, on joukossa monia työelämässä projektitehtäviin kouliintuneitaammattilaisia. Tämä näkyykin esseiden reflektiivisyydessä ja aiheiden käsittelyn mielekkyydessä työelämän näkökulmasta.Miten esseet syntyvät? Menetelmänä on käytetty aiheiden yhteiskehittelyä kurssin aikana. Opiskelijat ovat työstäneet aihetta pienryhmissä. Aiheeseen liittyviä artikkeleita ja linkkejä on pohdittu ja aihetta analysoitu usean viikon ajan. Opettaja on myös voinut osallistua kehittelyyn ja antaa vinkkejä työskentelyn edetessä. Kurssin päätteeksi jokainen ryhmä tuotti valitsemastaan aiheesta esseen, jonka lukija löytää tästä Projektimestarit koosteesta.Miksi kirjoitukset ovat suomenkielisiä? Suurin osa yliopiston kurssimateriaaleista on englanninkielistä. Pedagogisesta näkökulmasta käsitteet ja aineisto eivät avaudu opiskelijalle ilman analyyttistä keskustelua. Englanninkielisestä lähdeaineistosta omalle äidinkielelle muokattu synteesi aihepiiristä auttaa omaksumaan ja syvällisesti ymmärtämään aihetta.Opiskelijoiden yhteisellä suostumuksella esseet koottiin yksiin kansiin. Tätä e-kirjaa voidaan hyödyntää tulevien kurssien oppimateriaalina. Esseekokoelma muodostaa tekijöilleen mielekkään tietopaketin kurssin sisällöstä ja tekijät voivat viitata tähän kokoelmaan tulevissa opinnäytetöissään.

M3 - Commissioned report

BT - Projektimestarit 2015

PB - Tampereen teknillinen yliopisto, Porin laitos

ER -