TUTCRIS - Tampereen teknillinen yliopisto

TUTCRIS

Projektityöskentely matematiikan opiskelussa yläkoululaisten ja heidän opettajiensa kokemana

Tutkimustuotosvertaisarvioitu

Yksityiskohdat

AlkuperäiskieliSuomi
Otsikko2017: Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016
TilaJulkaistu - 31 lokakuuta 2017
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
TapahtumaAnnual FMSERA Symposium -
Kesto: 1 tammikuuta 2000 → …

Julkaisusarja

NimiProceedings of the FMSERA annual symposium
KustantajaFinnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA)
ISSN (elektroninen)2489-4583

Conference

ConferenceAnnual FMSERA Symposium
Ajanjakso1/01/00 → …

Tiivistelmä

Projektioppiminen on ongelmakeskeinen menetelmä, jossa tavoitteena on oppiaineen sisältöjen syvällisen ymmärryksen lisäksi työelämätaitojen harjoittelu. Opetus pyrkii yhdistämään opiskeltavan aineen oppilaiden jokapäiväiseen elämään tai tulevaan työelämään. Tässä tutkimuksessa tarkastelemme oppilaiden (N = 201) ja opettajien (N = 10) kokemuksia projektityöskentelystä yläkoulun matematiikan tunneilla. Projektit tukivat oppilaiden ymmärrystä siitä, missä matematiikkaa tarvitaan koulun ulkopuolella ja motivoivat erityisesti poikia matematiikan opiskeluun.

Julkaisufoorumi-taso

Tilastokeskuksen tieteenalat

Latausten tilastot

Ei tietoja saatavilla