Re-interpreting Cities with Play: Urban Semiotics and Gamification
Tutkimustuotos › › vertaisarvioitu
Yksityiskohdat
Alkuperäiskieli | Englanti |
---|---|
Otsikko | Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation |
Alaotsikko | ArtsIT 2018, DLI 2018 |
Toimittajat | Anthony Brooks, Eva Brooks, Cristina Sylla |
Kustantaja | Springer |
Sivut | 276-285 |
ISBN (elektroninen) | 978-3-030-06134-0 |
ISBN (painettu) | 978-3-030-06133-3 |
DOI - pysyväislinkit | |
Tila | Julkaistu - 31 tammikuuta 2019 |
OKM-julkaisutyyppi | A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa |
Tapahtuma | International Conference on ArtsIT, Interactivity and Game Creation - Braga, Portugali Kesto: 24 lokakuuta 2018 → 26 lokakuuta 2018 |
Julkaisusarja
Nimi | Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering |
---|---|
Vuosikerta | 256 |
ISSN (painettu) | 1867-8211 |
ISSN (elektroninen) | 1867-822X |
Conference
Conference | International Conference on ArtsIT, Interactivity and Game Creation |
---|---|
Maa | Portugali |
Kaupunki | Braga |
Ajanjakso | 24/10/18 → 26/10/18 |
Tiivistelmä
This paper aims to propose a semiotic perspective on how play can be used to change the citizens’ perception of the city. The paper propose a meaning-centered understanding both of play activities (seen as resemantisations of the surrounding environment) and of urban spaces (seen as complex meaning-making machines) and attempts to show how the first ones can be used to re-interpret the second ones. Finally, a few examples such as parkour and flash mobs are analyses in order to test the efficacy of the approach.
Tutkimusalat
Julkaisufoorumi-taso
Tilastokeskuksen tieteenalat
Latausten tilastot
Ei tietoja saatavilla