TUTCRIS - Tampereen teknillinen yliopisto

TUTCRIS

Sosiaalisen median hyödyntäminen konepajateollisuusyritysten viestinnässä ja erityisesti asiakasarvon viestimisessä

Tutkimustuotosvertaisarvioitu

Standard

Sosiaalisen median hyödyntäminen konepajateollisuusyritysten viestinnässä ja erityisesti asiakasarvon viestimisessä. / Aarikka-Stenroos, Leena; Pirhonen, Ville; Martinsuo, Miia.

Teollinen internet uudistaa palveluliiketoimintaa ja kunnossapitoa. toim. / Miia Martinsuo; Timo Kärri. Kunnossapitoyhdistys ProMaint, 2017. s. 64-84.

Tutkimustuotosvertaisarvioitu

Harvard

Aarikka-Stenroos, L, Pirhonen, V & Martinsuo, M 2017, Sosiaalisen median hyödyntäminen konepajateollisuusyritysten viestinnässä ja erityisesti asiakasarvon viestimisessä. julkaisussa M Martinsuo & T Kärri (toim), Teollinen internet uudistaa palveluliiketoimintaa ja kunnossapitoa. Kunnossapitoyhdistys ProMaint, Sivut 64-84.

APA

Aarikka-Stenroos, L., Pirhonen, V., & Martinsuo, M. (2017). Sosiaalisen median hyödyntäminen konepajateollisuusyritysten viestinnässä ja erityisesti asiakasarvon viestimisessä. teoksessa M. Martinsuo, & T. Kärri (Toimittajat), Teollinen internet uudistaa palveluliiketoimintaa ja kunnossapitoa (Sivut 64-84). Kunnossapitoyhdistys ProMaint.

Vancouver

Aarikka-Stenroos L, Pirhonen V, Martinsuo M. Sosiaalisen median hyödyntäminen konepajateollisuusyritysten viestinnässä ja erityisesti asiakasarvon viestimisessä. julkaisussa Martinsuo M, Kärri T, toimittajat, Teollinen internet uudistaa palveluliiketoimintaa ja kunnossapitoa. Kunnossapitoyhdistys ProMaint. 2017. s. 64-84

Author

Aarikka-Stenroos, Leena ; Pirhonen, Ville ; Martinsuo, Miia. / Sosiaalisen median hyödyntäminen konepajateollisuusyritysten viestinnässä ja erityisesti asiakasarvon viestimisessä. Teollinen internet uudistaa palveluliiketoimintaa ja kunnossapitoa. Toimittaja / Miia Martinsuo ; Timo Kärri. Kunnossapitoyhdistys ProMaint, 2017. Sivut 64-84

Bibtex - Lataa

@inbook{5b246c1c5d564aca879e41b1a1663b50,
title = "Sosiaalisen median hy{\"o}dynt{\"a}minen konepajateollisuusyritysten viestinn{\"a}ss{\"a} ja erityisesti asiakasarvon viestimisess{\"a}",
abstract = "Konepajateollisuusyritykset etsiv{\"a}t uutta liiketoimintaa ja liiketoiminnan tuloksellisuutta tuottamalla asiakasarvoa palveluilla ja kokonaisratkaisuilla. Jotta teollisuusyritykset saavuttaisivat uusia markkinoita tai parempaa markkinaosuutta, ne tarvitsevat uudenlaisia menetelmi{\"a} viestint{\"a}{\"a}ns{\"a} ja erityisesti asiakasarvosta viestimiseen. Nykyaikaiset viestint{\"a}teknologiat mahdollistavat sosiaalisen median hy{\"o}dynt{\"a}misen my{\"o}s teollisessa liiketoiminnassa. Sosiaalisen median hy{\"o}dynt{\"a}misest{\"a} nimenomaan teollisuusyritysten asiakasarvosta viestimisen alueella on kuitenkin niukasti tutkimusta.. T{\"a}ss{\"a} artikkelissa tarkastellaan suomalaisomisteisten konepajateollisuusyritysten aktiivisuutta sek{\"a} viestint{\"a}sis{\"a}lt{\"o}j{\"a} ja -teht{\"a}vi{\"a} sosiaalisessa mediassa, erityisesti asiakasarvon markkinointiviestinn{\"a}ss{\"a}. Tulokset n{\"a}ytt{\"a}v{\"a}t, ett{\"a} sosiaalisen median k{\"a}ytt{\"o} kohdeyrityksiss{\"a} on p{\"a}ivitt{\"a}ist{\"a}, asiakeskeist{\"a}, monisis{\"a}lt{\"o}ist{\"a} ja monikanavaista. Asiakasarvoviestint{\"a} keskittyy asiakasreferensseihin, merkitt{\"a}viin tilauksiin sek{\"a} tuote- ja palveluinformaatioon. Yritysten ja eri sosiaalisen median kanavien v{\"a}lill{\"a} havaitaan merkitt{\"a}vi{\"a} eroja sis{\"a}ll{\"o}ntuotannon aktiivisuudessa ja viestint{\"a}teht{\"a}viss{\"a}. Tulosten perusteella yritysten kannattaa luoda sosiaalisen median kokonaisvaltainen hy{\"o}dynt{\"a}missuunnitelma, suuntautua asiakasarvoviestint{\"a}{\"a}n, osallistaa sosiaalisen median yhteis{\"o}{\"a} kehitystoimintaan sek{\"a} hy{\"o}dynt{\"a}{\"a} my{\"o}s visuaalisia medioita viestinn{\"a}ss{\"a}{\"a}n.",
author = "Leena Aarikka-Stenroos and Ville Pirhonen and Miia Martinsuo",
year = "2017",
month = "2",
language = "Suomi",
isbn = "978-952-68687-0-7",
pages = "64--84",
editor = "Miia Martinsuo and Timo K{\"a}rri",
booktitle = "Teollinen internet uudistaa palveluliiketoimintaa ja kunnossapitoa",
publisher = "Kunnossapitoyhdistys ProMaint",

}

RIS (suitable for import to EndNote) - Lataa

TY - CHAP

T1 - Sosiaalisen median hyödyntäminen konepajateollisuusyritysten viestinnässä ja erityisesti asiakasarvon viestimisessä

AU - Aarikka-Stenroos, Leena

AU - Pirhonen, Ville

AU - Martinsuo, Miia

PY - 2017/2

Y1 - 2017/2

N2 - Konepajateollisuusyritykset etsivät uutta liiketoimintaa ja liiketoiminnan tuloksellisuutta tuottamalla asiakasarvoa palveluilla ja kokonaisratkaisuilla. Jotta teollisuusyritykset saavuttaisivat uusia markkinoita tai parempaa markkinaosuutta, ne tarvitsevat uudenlaisia menetelmiä viestintäänsä ja erityisesti asiakasarvosta viestimiseen. Nykyaikaiset viestintäteknologiat mahdollistavat sosiaalisen median hyödyntämisen myös teollisessa liiketoiminnassa. Sosiaalisen median hyödyntämisestä nimenomaan teollisuusyritysten asiakasarvosta viestimisen alueella on kuitenkin niukasti tutkimusta.. Tässä artikkelissa tarkastellaan suomalaisomisteisten konepajateollisuusyritysten aktiivisuutta sekä viestintäsisältöjä ja -tehtäviä sosiaalisessa mediassa, erityisesti asiakasarvon markkinointiviestinnässä. Tulokset näyttävät, että sosiaalisen median käyttö kohdeyrityksissä on päivittäistä, asiakeskeistä, monisisältöistä ja monikanavaista. Asiakasarvoviestintä keskittyy asiakasreferensseihin, merkittäviin tilauksiin sekä tuote- ja palveluinformaatioon. Yritysten ja eri sosiaalisen median kanavien välillä havaitaan merkittäviä eroja sisällöntuotannon aktiivisuudessa ja viestintätehtävissä. Tulosten perusteella yritysten kannattaa luoda sosiaalisen median kokonaisvaltainen hyödyntämissuunnitelma, suuntautua asiakasarvoviestintään, osallistaa sosiaalisen median yhteisöä kehitystoimintaan sekä hyödyntää myös visuaalisia medioita viestinnässään.

AB - Konepajateollisuusyritykset etsivät uutta liiketoimintaa ja liiketoiminnan tuloksellisuutta tuottamalla asiakasarvoa palveluilla ja kokonaisratkaisuilla. Jotta teollisuusyritykset saavuttaisivat uusia markkinoita tai parempaa markkinaosuutta, ne tarvitsevat uudenlaisia menetelmiä viestintäänsä ja erityisesti asiakasarvosta viestimiseen. Nykyaikaiset viestintäteknologiat mahdollistavat sosiaalisen median hyödyntämisen myös teollisessa liiketoiminnassa. Sosiaalisen median hyödyntämisestä nimenomaan teollisuusyritysten asiakasarvosta viestimisen alueella on kuitenkin niukasti tutkimusta.. Tässä artikkelissa tarkastellaan suomalaisomisteisten konepajateollisuusyritysten aktiivisuutta sekä viestintäsisältöjä ja -tehtäviä sosiaalisessa mediassa, erityisesti asiakasarvon markkinointiviestinnässä. Tulokset näyttävät, että sosiaalisen median käyttö kohdeyrityksissä on päivittäistä, asiakeskeistä, monisisältöistä ja monikanavaista. Asiakasarvoviestintä keskittyy asiakasreferensseihin, merkittäviin tilauksiin sekä tuote- ja palveluinformaatioon. Yritysten ja eri sosiaalisen median kanavien välillä havaitaan merkittäviä eroja sisällöntuotannon aktiivisuudessa ja viestintätehtävissä. Tulosten perusteella yritysten kannattaa luoda sosiaalisen median kokonaisvaltainen hyödyntämissuunnitelma, suuntautua asiakasarvoviestintään, osallistaa sosiaalisen median yhteisöä kehitystoimintaan sekä hyödyntää myös visuaalisia medioita viestinnässään.

M3 - Chapter

SN - 978-952-68687-0-7

SP - 64

EP - 84

BT - Teollinen internet uudistaa palveluliiketoimintaa ja kunnossapitoa

A2 - Martinsuo, Miia

A2 - Kärri, Timo

PB - Kunnossapitoyhdistys ProMaint

ER -