TUTCRIS - Tampereen teknillinen yliopisto

TUTCRIS

Strategic value at the front end of a radical innovation program

Tutkimustuotosvertaisarvioitu

Yksityiskohdat

AlkuperäiskieliEnglanti
Sivut431–446
Sivumäärä16
JulkaisuProject Management Journal
Vuosikerta50
Numero4
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - heinäkuuta 2019
OKM-julkaisutyyppiA1 Alkuperäisartikkeli

Tiivistelmä

Firms implement radical innovation programs to create strategic value, and ensuring their success may require involving the business network. This paper pursues increased knowledge on strategic value in a radical innovation program and the means to promote readiness for value creation in the business network. A case study was implemented at the front end of a radical innovation program introducing intelligent technologies. The multi-level nature of strategic value is revealed, thereby offering a novel perspective on value-related research. Business, technical, solution, customer, and change readiness are introduced as requirements for implementing strategic value in the business network.

Julkaisufoorumi-taso

Tilastokeskuksen tieteenalat

Latausten tilastot

Ei tietoja saatavilla