Yksilöllinen opetus ja itsearviointi osana yliopistomatematiikan opintojakson suoritusta
Tutkimustuotos › › vertaisarvioitu
Yksityiskohdat
Alkuperäiskieli | Englanti |
---|---|
Sivut | 44-58 |
Sivumäärä | 15 |
Julkaisu | FMSERA Journal |
Vuosikerta | 3 |
Numero | 1 |
Tila | Julkaistu - 30 huhtikuuta 2020 |
OKM-julkaisutyyppi | A1 Alkuperäisartikkeli |
Tiivistelmä
Eriyttämisen tarve ja sähköisten oppimisympäristöjen antama tuki ovat suunnanneet yliopistojen opintojaksojen käytännön järjestelyjä kohti sulautuvaa oppimista ja opetusta.
Toisaalta työelämä tarvitsee oppimiskykyisiä ammattilaisia erilaisiin toimiin. Itse arviointi on yksi oppimiskykyä vahvistava työelämätaito. Teimme Tampereen teknillisellä yliopistolla opetuskokeilun, jossa edellä mainitut asiat yhdistettiin. Opiskelijat tekivät itsenäisesti sähköisestä materiaalista muodostetun oppimiskokonaisuuden, jossa eritasoisilla
monipuolisilla sähköisillä tehtävillä ja itsearvioinnilla pyrittiin syvällisempään oppimiseen. Artikkelissa on kuvattu tutkimusta ja siitä saatuja alustavia positiivisia tuloksia.
Tutkimukseen osallistui 62 opiskelijaa kurssiin 163:sta osallistujasta. Tutkimusaineiston kysymykset olivat osana oppimiskokonaisuuden tehtäviä.
Toisaalta työelämä tarvitsee oppimiskykyisiä ammattilaisia erilaisiin toimiin. Itse arviointi on yksi oppimiskykyä vahvistava työelämätaito. Teimme Tampereen teknillisellä yliopistolla opetuskokeilun, jossa edellä mainitut asiat yhdistettiin. Opiskelijat tekivät itsenäisesti sähköisestä materiaalista muodostetun oppimiskokonaisuuden, jossa eritasoisilla
monipuolisilla sähköisillä tehtävillä ja itsearvioinnilla pyrittiin syvällisempään oppimiseen. Artikkelissa on kuvattu tutkimusta ja siitä saatuja alustavia positiivisia tuloksia.
Tutkimukseen osallistui 62 opiskelijaa kurssiin 163:sta osallistujasta. Tutkimusaineiston kysymykset olivat osana oppimiskokonaisuuden tehtäviä.